Fy skäms

Vad i hela världen är det för fel på er? Jag ser att ni läser. Jag har aldrig fått så här många läsare på så kort tid. Det är ok. Men varför gör ni inget? Skrik, gapa, ropa, bröla. skapa den där bloggbävningen som det allt för unga bloggsamhället säger sig ha skapat. Låt, låt, låt. Barn dör. Inte män, inte kvinnor. Barn. ni vet de små. De söta som sitter bredvid er i spårvagnen, tunnelban, bussen. Ni vet de där med glesa mjölktänder och tunt spunnet hår. Kan du någonsin se ett barn i ögat mer? Ditt eget barn? Ditt kommande barn, det som du aldrig trodde skulle födas. Titta djupt i de där oskyldiga ögonen och berätta att du hade annat för dig när dess syskon dödades. Lemlästades. Splittrades. Blod, en arm hit och en arm dit. Krossade ögon. Bortsprängda tungor. Lungan åt ett håll och den lilla levern åt ett annat.

Kan du med? Fy skäms.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Du skrev blogginlägget jag tänkt skriva men inte orkat/hunnit (SKÄMS på mig!!!)!



Visst, IPRED och FRA kan i förlängningen innebära konsekvenser som kan vara ett hot mot demokratin i nån mening, men ändå, det finns värre saker att uppröras över och engagera sig i!

Postat av: Wob

Missen! Du vet att jag är en smula kär i dig va? :-)

2009-01-07 @ 14:11:22
URL: http://wob.blogg.se/
Postat av: Miss Borderline

Har du nallat på julkonjaken nu igen :D

2009-01-07 @ 17:36:26
URL: http://jonna2.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback