En inte helt lätt uppgift

Äsch. Det var ju inte så lätt att somna i kväll inte. Fast det känns inte så farligt eftersom jag sovit som ett nyfött barn hela eftermiddagen. Men det hade nog varit smart att hämta de där sömntalbetterna redan idag. Jaja. Det är som det är med det där.

Fryser som en pingvin gör jag med. Antingen är det väldigt kallt här eller så är blodet ruttnat i kroppen på mig. Jag funderar på om jag ska försöka mig på något kreativt. Typ ta tag i mitt skrivande igen. Men fasen vet om jag orkar försöka känna så väldig mycket idag. Det räckte så bra med gårdagen så. Nä. Det får vara. Jag lägger mig och fortsätter plöja tidningar och kanske skulle man börja läsa nån bok. Det var evigheter sedan jag läste. Märkligt. Jag som brukar hinna med en två eller ibland till och med tre böcker i veckan har liksom inte orkat sätta mig in i någon annans värld på ett tag nu.

Nä. En tur till köket, en cigarett och sedan börjar vi om med försöken att sova lite.

Som sagt. Bealtes på datorn och lite skönt mörkt och lite skönt och mysigt. Helt ok i min lilla värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback