Pladder. Plus lite bola.

Ok. Så jag vädrade i ren våryra. Gott så. Skönt att blåsa ut alla unkna vinterdofter och sensationer. Men ärligt talat. Jag har stängt vartenda fönster och det är KALLT. Här sitter jag och kommer mycket väl ihåg lunginflammationens frossa. Helvete vad kallt det är. Jag tar förhoppningsvist på elementen och hoppas att de är på högsta volym men de är svala som en toaring på en offentlig toalett. Iskallt. Lennon sjunger att man ska gömma sin kärlek och jag fryser.

Men. Lägenheten är klar för inflyttning. Inte för att jag kommer att flytta varken in eller ut men så rent är det. Förutom en massa, massa, massa äckelpäckel som jag hittat i köket. Det får helt klart bli en heldag med det där hörnet närmast spisen. Men inte idag. I dag ska jag bara vara. Lite till. Allt är färdigt för morgondagen. Kattbur framletad. Chips ska fasta från 20.00 och jag ska fasta från oktober 2023.

Som det exemplariska fyllo jag är så har jag hunnit dricka några lager. Så världen är liksom inbäddad i bomull. Som flanell i själen. Jag vet knappt om jag ska gråta eller skratta så jag håller bara tyst. Som när man håller in en nysning på bio. Ett tyst "fnuff" från själen. Ute sänker sig vintermörkret och jag befinner mig ännu en gång i novbember. Knulla.

Varför skrev jag knulla? Tja. För att jag kan liksom. Kul ord. Fast roligare är faktiskt ordet bola. Bola. Kul. "Fan vad vi bolade i helgen jag och den där bruden jag träffade på krogen". Bola.

Kul.

Nä. Detta håller helt klart på att spåra ur. Provokation för sakens skull utan sak att provocera om.

Men ändå. Jag önskar dig en stunds bolande med valfri partner. Själv väljer jag Demi Moore 1985. Så är jag.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Hm själv väljer jag.......SUPRICE, VIGGO......vilken årgång som helst :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback