Tillfreds, tappat i vikt och nästan på gott humör.

Ja ha. Nu har jag varit ännu duktigare och varit i stora staden Borås och handlat. Tanken var ju att jag skulle hämta ut mina sömntabletter på apoteket med men inte fanns det något recept inlagt där inte. Men just nu tror jag det klarar sig för jag är fortfarande väldigt trött så lite mat och lite tv så gäspar nog WoB lagom för att sova gott en natt till.

Till min oerhörda förvåning så har jag gått ner en hel del i vikt med märkte jag. Eftersom läget är en smula kritiskt på klädfronten eftersom jag dag efter dag drar ut på att masa mig ner till tvättstugan och tvätta så letad jag fram ett par byxor som jag absolut inte kunde få på mig för bara några månader sedan. De satt som en smäck. Lockad av detta så drog jag fram en kavaj som jag inte kunnat ha på nått år och ännu en gång. Den satt som om den inte gjort annat på hela den där tiden. Vad har jag då gjort för att förtjäna detta?

Jag har helt enkelt följt den nya trenden med att äta mer fett och mindre kolhydrater. Inget bröd, nästan aldrig pasta eller potatis utan wokgrönsaker, röd mjölk, riktigt smör. Fan vet hur det där fungerar men nått har det gjort i alla fall. Att jag itne äter på flera dagar ibland verkar inte ha med saken att göra för så har det varit i nått år nu så. Men jag är glad för jag är vansinningt trött på att vara fet. Nu säger jag inte att jag är en tunnis än. Men jag måste minst ha tappat 10 kilo sedan i januari. Utan att ha gjort nått mer än skippat diverse sockerarter.

Ibland blir man förvånad över hur det kan gå till. Men allt som funkar är bra. Däremot kan man ju fråga sig vad som händer med hjärta och kärl. Så man får väl hitta någon vettig balans kan jag tro. För inte vill jag dö i en brakinfarkt fast jag är smal(are). Men slutar jag dessutom med det där småpimplandet av öl och slutar röka så fan vet om man inte blir minst 48 :-)

Nä. Nu ska det mumsas fläskkotlett och wokgrönsaker. Gottigt så gottigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback