Tvånget att vistas i den folkliga sfären.

Ok jag var ju tvungen att titta på Let´s dance som alla andra eftersom tant mamma ringde och skällde på mig för att jag inte gjorde det. Ok. En jätte, jättestor karl vann. Och som jag förstått det så vann han inte för att han dansade bäst utan för att han har lärt sig dansa bättre.

Men kan vi inte börja med den regeln i alla tävlingar. Skit samma om du är bättre. Bara du var jättekass från början och lärt dig under tiden.

I Allsvenskan så kommer BP vinna i år om vi håller på den regeln. Sune Bergstrand kan bli världsmästare i tyngdlyftning eftersom han hade svårt att lyfta vänster arm i höstas och Birgitta Sunessom kommer vinna damernas längdhopp för atthon är lam men kan skutta med rullstolen.

Folkets kärlek just nu är så märkligt. Men så röstar ju alla på Alliansen med när jag tänker på det. Lite samma sak. Inte bäst en bättre än de var 1973. Utveckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback