E, Am, H7


En helt ok dag. Än så länge i alla fall. Men å andra sidan har jag sovit bort en stor del av den så... vad vet jag hur dagen har varit? Jag lade mig för att läsa lite och somnade. Som vanligt när jag inte ska göra det. Om jag däremot behöver sova för att göra något senare så kan jag banne mig inte somna hur jag än vänder och vrider mig. Ännu en av livets alla paradoxer.

Men när jag väl ramlade ur sängen så var det kolsvart ute. Må hin håle ta november och stoppa upp den där solen aldrig skiner. Den passar bra där, månaden november.

Något som däremot var underbart var att jag för första gången på flera år spelade gitarr igen. På riktigt. Utan den där märkliga låsningen som jag haft. Jag stod där och spelade i säkert en timma. En timma som kändes som fem minuter. Så underbart. Så fantastiskt. Den bästa terapi man kan ägna sig åt. Den bästa ångestdämparen. Så länge man inte redan varvat upp för mycket för då kan man inte spela, nä, man tänker inte ens på möjligheten att spela. Men innan dess, när ångest och tristess gnuggar händerna lite förtjust bakom ryggen på en så är det fantastiskt att bara stå och gneta med E, Am, C och något villsekommet H7. Bara stå där och skruva på förstärkare och gitarr för att få olika ljud och mönster.

Men men. Nu tar jag en paus från det där. Jag måste skaffa ett par bra hörlurar så att jag slipper störa grannarna. När man spelar elgitarr ska det låta ordentligt, annars kan man lika väl spela kam.

För övrigt har jag redan utsett ett antal låtar, av alla de nya som ramlat in i världen, åt ett antal personer. Här kommer en och kanske är texten lite för mycket men ändå. Grundkänslan finns där. Just det där att man kan vara sig själv med en annan person och inte behöver spela något spel. Trevligt, trevligt.






In this bag of stuff I brought to you
You didn't mind sorting it through.
You would never be the trouble and strife
If I made you my Swiss army wife

I could give this up
I could walk away.
It doesn't fill me up
It didn't anyway

I won't do that to you
Won't do that to you
Do that to you
Won't do that to you

I don't mind when the boys look at you
If I was them I'd be doin' it too
I mean more to you than handbags and shoes
I'm so sorry, there's been a few

I don't trust too much
I don't love enough
But I'm giving up
All this giving up

I won't do that to you
Won't do that to you
Do that to you
Won't do that to you

Suddenly I'm not the jealous guy
Another sign that we're doing it right

I could give this up
I could walk away
'Cause you fill me up
Each and every day

I promise that
I won't do that to you
Won't do that to you
Do that to you
Won't do that to you
(I couldn't do that to you)
Won't do that to you
Won't do that to you
Do that to you
Won't do that to you
(I couldn't do that to you)
I won't do that to you
Won't do that to you
Do that to you
Won't do that to you
(I couldn't do that to you)



Kommentarer
Postat av: sara

harligt! att sta o plonka lite o lata fingrarna vandra ivag. paminner mig att ajg inte bloast i min gamla bortglmda trumpet pa manga manader. ett annat instrument som kan orsaka slitningar for grannsamjan.. jag fortsatter lasa din trivsamma blogg full av intressanta tankar. sara

2009-11-18 @ 14:32:49
Postat av: WoB

Yeps. Precis så ska livet vara tycker jag. Skapande. Låta saker bara hände till musik. Tack för att du läser :-) Du är väl nog att räkna till veteran vid detta laget :-)

2009-11-18 @ 21:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback