Jesus dog för min skull??

Ok. Jag bara spånar nu. Så hjälp mig. Men ärligt talat. Om nu verkligen Jesus dog för mig? Nog faen gjorde han bort sig? För jag kommer ju likt förbaskat brinna i nått sorts helvete, som säkerligen kommer likna bussen från stan till Viskafors.

För att jag nu inte ska brinna så behöver jag bara tro på att Jesus dog för mig. Nå? Inte så svårt att fatta. Men, jag tror ju inte på det. Så återigen. Jag kommer att brinna och jesus den stackaren dog för mig. Inte så smart av Guds son eller? Att dö för någon som ändå inte bryr sig liksom.

Så hur ska vi lösa det här? För killen var ju ändå son till den där snubben som skapat allt, som är allvetande och som är god. Han som bestämmer allt. Förutom vad vi människor gör. Fast han bestämmer ändå. Förutom alla taskiga beslut som folk tar, att mörda, kriga, våldta, dricka, smita från skatten eller vad det nu kan handla om. Nu för tiden handlar det mest om att man slänger fimpar vårdslöst omkring sig. Det är lika fult som det en gång var att visa anklarna för en kvinna.

Återigen. Gud vet allt. Han kan allt. Men han orkar inte? Hans gosse ploppade ur i ett stall och blev.... snickare. Jodå. I minst 15 år var han snickare. Liksom för att värma upp eller? För vad? Men. Liktväl. Skrönan säger att han dog för mig och att jag kommer få god utkastning på hans dumhet. Men bara om jag tror på det. Återigen. Det gör jag inte. Så återigen verkar snubben rätt dum eftersom ha gjorde något för mig och jag säger nej.

Nu finns det dom som säger att han inte alls var dum utan god och att det är jag som är dum. Måhända till och med ond. Det kan jag hålla med om. Eftersom jag inte tror på Gud eller tomten eller kungen eller gossen Jesus. Eller, Jesus tror jag visst på. Som historisk person alltså. Som Guds son inte alls. Kom ihåg? Början. Jag tro inte på Gud alls och då kan han inte ha sen son eller dotter eller ens katt.

Jesus dog för min skull, jag bryr mig inte om det och återigen. Så dumt av någon som är den allnådigastes son. Ett offer helt i onödan.

Men. Jag tackar. Det var ju... du.. snällt???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback