Lust for alcohol

Det är väl rätt bra här tror jag. Anders Svensson piskade alla som brölat att han är kass på näsan ordentligt genom att göra ett underbart mål i den där "sista matchen" som spelades av svenska herrlandslaget i fotboll. Nu är det ju inte den sista eftersom världen inte går under i morgon men ändå. Lagerbäck fick gå med huvudet högt och alla är någorlunda nöjda med att vi är bäst i världen igen. På något märkligt sätt.

Förutom det så har jag själv suttit och rökt i köket och allvarligt funderat på att jag verkligen borde städa. Det där får jag nog lura på lite till tror jag. Varje steg i livet är värt att man funderar på det känner jag. jag till och med tycker det. Jo men.

Men nu är det natten. Jättenatten. Alla sover eller försöker sova eller tänker sova. Så jag får väl kanske lägga mig på sängen och läsa lite. Att läsa är inte att sova, men återigen, inga tåg går i morgon. Alltså, inga som jag ska med på.

Jag har just läst ut
Lemmys bok om Lemmy. "White line fever". Som literattur betraktat en jävla katastrof. Illa skrivet, illa uttryck men ack så spännande. Eller snarare intressant eftersom det hela inte handlade om annat än knulla och droger och en massa musik. Antingen att mannen tyckte väldigt mycket om alkohol och speed eller att han hatade heroin. Men ändå. Karln är typ 200 år och har sett Beatles på "the Cavern". På riktigt. Han stod och såg hur Lennon spöade upp en som kallade honom bög. Som sagt. Hur bra som helst. Så nu lyssnar jag på Motorhead och förstår lite mer vad det hela handlar om. Gott så.

Men eftersom jag som sagt läst ut boken så är det dags att ta tag i någon annan. Jag har visst tre liggande har jag märkt. Fyra om man räknar den där boken av en dansk författare där jag inte förstår så mycket som jag förstår att man borde förstå. Den är redigt kulturell och kvalitativ så den får lägga till sig lite till känner jag. Men nog borde jag kunna tränga in i någon av de andra tre böckerna känner jag. Det lutar åt att Tom Sharpe får roa mig i natt. Lite otäckt är det att skriva att en man ska roa mig i natt, men hey, jag är openminded.

Förhoppningsvis så somnar jag gott och vaknar i morgon redo att dricka kaffe och bege mig till pantbanken så att jag överlever helgen. Eller så blir det en sömnlös natt igen. Nu för tiden vet jag aldrig. I vilket fall som helst så bjuder jag eder adjö och sänker min tunga kropp på min madrass där den vilar på golvet i mitt sovrum. Kanske drömmer jag om en vacker kvinna. Kanske drömmer jag om något som kväljer mig. Faen vet. I vilket fall som helst. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback