Inga råd

Lagar, förordningar och vett och etikett och streckoder styr våra liv, tillvaron förädlas däreigenom har någon fått för sig och det är rent vett att tycka just så, just nu. Vem som står för vettet, vem som trycker etiketterna och vem som köpt maskinen frangår inte av manualen. Det bara är som det är med det där.

Bryter man mot något av allt det där så finner man sig snabbt infångad, inlåst och bortglömd. Det finns inga gitarriff som kan frigöra en fångad kropp. Att sedan själen alltid kan flyga fritt och lojt är en helt annan sak. Själen har en nonstick-yta där inga klisterlappar kan fastna.

Smutsfläckar på mina möbler, brun gegga i buken och kanske jag flyga om jag bara sluter ögonen och glömmer av att titta. Det finns ändå inget annat man kan göra när man inte ser. För varje gång människor drar ett andetag slutar någon annan leva i luften. Faller precis så som man ska göra för att det ska se elegant ut.

Fann jag saker i min byrå skulle jag skänka bort dem. Ge dem till någon med vitare tänder och mera lådor. Men alla möbler jag har är tomma, det ekar däri.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback