Jakten efter någon

Helst. Allra helst skulle jag sitta här hela dagen, natten och i morgon och bara få finnas i min egna lilla värld, WobWorld. För jag är rädd. Så rädd så rädd att allt det underbara som finns runtomkring mig och i mig ska ta slut. Det som är utanför mina egna väggar känns som någon som kommer slå ner mig bakifrån. Hårt och dödligt. Sänka alla tankar om ett underbart liv.

Det vore nog dumt att sitta kvar. För livet finns inte här. På det här stället finns bara konsekvensera, orden av varje tanke som tänks i det liv som jag lever. Nog så vackert för mig men inte tillräckligt längre. Inte längre. Jag söker den där brunetten med de långa benen som jag har i huvudet. Hon som ska frälsa mig från ondo och ge mig mitt dagliga bröd. Min gud är lika god som de andra gudarna, bara kvinna och brunett.

Fast hon finns nog inte, börjar jag tro. Kanske är det en förbannelse att leta efter någon som inte finns, men hey, jag är i gott sällskap av varje religiös knäppskalle i hela världen. Hellre en brunett än en gud som skänker frid åt tanken att man har dödat någon för att det är "rätt".

När jag tittar mig omkring så finner jag tavlor av musiker och en Picassoreproduktion. Kort på mina barn och burken med cigarrer. Gitarrer och dörrar och ett fönster där solen skiner in. När jag tittar in i mig ser jag mest ingenting. Kanske kallas det frid, jag vet inte, jag känner inte friden så väl.

PÅ väggen bakom mig hänger den där brunetten, eller om hon är svarthårig. Jo, det är hon nog. Beslöjad blick och fallen. En fallen kvinna, fallen från skyarna.

Jag borde nog vänja mig vid världen. Snart.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Många gånger handlar väl just livet om att våga,våga ta ett steg ut mot det okända,det som skrämmer,våga utmana det som skrämmer och se att man faktiskt står pall för det,men det svåra kan nog vara att man vill ta det dära jätte klivet och har man otur blir världen för tuff,men vi finns runt dig och vill hjälpa dig att ta små kliv så du hinner med och vågar lita på tanken att våga leva livet fullt ut.Så våga min nya vän, seså ta ett litet steg här har du min hand om du vill ta den...

2010-04-09 @ 18:32:31
Postat av: joakim

Ville bara säga att jag trodde inte det var sant att det finns såna människor som du som dessutom tror att dom är överlägsna Och fortfarande går lösaOch 8000 i månaden.Min farsa har 7000 i mån i pension.3000 när hyran är betald sen tillkommer el ..tele osvTacka fan för att Sverige går åt helvete med såna jävla svin som du.

2010-04-09 @ 22:45:19
Postat av: WoB

Joakim. Kära Joakim. Kära du. Gör något som du tycker om. Som att... tja, vad tycker du om? Vad det än är så gör det istället för att läsa om svinen som förstör landet du lever i. Kanske skulle du återgå till att förstå samma gamla sak igen som varit på tapeten? Förstå Ip-adresser? Eller så kanske du skulle börja jobba?

Postat av: WoB

Borde väl inte bry mig men måste bara säga att även jag har hyra, el, tele och saker att betala när pengarna rullat in. Synd om din far helt klart. Mest synd att han inte lyckades uppfostra dig till en människa med empati. Nog om detta.

2010-04-09 @ 23:14:48
URL: http://wob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback