Utanför

Jag stjäl tillbaka min tid. Allt för många minuter och år har gått åt till att försvara mig, att lyfta skölden så högt att inget kan såra mig. Integritet är inte så fel att ha. Så man kan slå mig och sparka och svära och använda alla de sårande ord man kan finna inom sig, jag orkar inte, tänker inte bry mig längre.

Vi är många som är precis som mig eller i alla fall lika. Det är dags att vi tar tillbaka våra liv. Återtar tillvaron och rätten att njuta av solen. Att vara annorlunda är inte så farligt, det gör inte ont alls. Det som kan smärta är andras syn på det som nu för tiden kallas utanförskap. Men att vara utanför innebär ju inte att man nödvändigtvis vill vara innanför.

Själv trivs jag alldeles utmärkt ute i det fria. Solen skiner och fåglarna kvittrar och gräset gäspar och reser sig sakta. Vad fasen skulle jag inne och göra?

Så jag går väl ut då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback