Bättre och bättre

Nu känns det lite bättre måste jag säga. En kopp kaffe senare och Helge Skoogs oerhörda timing i de mansusstyrda kommentarerna i "halv 8 hos mig" så mår jag inte toppen på något sätt men helt ok igen. Men det känns lite som om något fattas mest hela tiden. En bit som jag inte kan hitta bland alla andra bitar.

Så, en kopp kaffe till, titta lite på tv, fundera över absolut ingenting och vips är det imorgon igen. Mer snö ska det visst komma och jag kan nog tycka att det är lite mysigt. Men så behöver jag inte ge mig ut på vägarna heller.

Nä. Kaffe och livkraft var det.

Kommentarer
Postat av: Junie

Kaffe är en välsignelse. Det där du skrev i nåt inlägg förut om att skaffa ett nytt mål i livet tycker jag lät väldigt bra, kunde inte riktigt släppa det. Jag skulle också behöva ett mål, ett som inte är ouppnåeligt. Blir så less när jag aldrig kan uppfylla mina mål, då känner man sig ännu mer värdelös.



Har du gått i terapi någon gång förresten? Enligt någon som min mamma pratat med så kommer jag med största sannolikhet att bli frisk bara jag får börja i terapi. Jag kan inte hjälpa det, men jag har svårt att tro på att sånt där fungerar... det skulle behövas ett jävla mirakel för att fixa min hjärna kan jag säga.

Postat av: WoB

Kaffe är bäst. Tyvärr har jag en vana att överdriva intagandet så att jag sitter och skakar och har hjärtklappning. Men så överdriver jag det mesta jag gör :-)



Mål är nog nödvändiga för att få mening med livet. Men problemet är ju precis som du säger att hitta rätt mål som är möjligt att nå. Jättesvårt.



Terapi ha jag gått i till och från sedan 1991. Det är en kanongrej om man hittar rät terapeut och rätt metod. Annars är det bara slöseri med tid och kraft. Men blir det rätt så är det otroligt förlösande och ger en enorm kraft och skjuts framåt. Helt klart att rekomendera som en del i att må bra. Tror de flesta skulle må bra av lite terapi eftersom vi inte pratar så mycket med varandra som man skulle behöva i dagens värld.

2010-02-01 @ 23:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback