Blind

I mitt inre ljuder ekot av din vackra röst, långt inuti mitt hjärta
känner jag doften av ditt hår. Dina tårar samlar jag i mina händer för
att tvätta mig med dom i hopp att finna något av din alldeles egna magi.

Ett
skimrande av i mina händer, varje droppe en berättelse. Åh att få
svalka min feber under dina svala mjuka händer, fånga en kyss på min
panna. Se hur dina ögon glittrar som smaragder i soljus, se hur de
grumlas under mig när vi älskar.

DIna ljud, dina andetag är en
salig blandning av klöver och rosor, som en äng i björkars brus och
under en klarblå himmel. Din själ är som ett upplyst slott och mina
tankar vandrar i dess gångar, leter efter dig, dig, dig.

Inget
får störa min färd, jag är blind och döv för omvärlden. Jag har endast
minnet av din omfamning att leda mig, att ta mig genom de långa
korridorerna och finna rätt dörr.

I mitt hjärta finner jag doften av ditt hår, i min hand ditt hav av salt och jag slutar aldrig leta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback