Den heliga tanken

Det finns en hemlig helig tanke vi alla har. Den allra sista vi tänker innan livet släcks. Den som bara tillhör oss, en tanke som ingen annan i hela universum får reda på. Den kan vara ful eller vacker. Glänsla av visdom eller stinka av hat.

Den där strimman av medvetande finns bara för en kort sekund. Sedan försvinner den, in i glömskan med kroppen den bodde i för några blixtrande ögonblick. Upp bland moln och in i stjärnor. Kanske följer den oss en bit på vägen dit vi skall. Kanske lämnar den oss direkt. Ingen vet.

Alla kommer vi möta vår egna vackra tanke. Den vi tänker strax innan kemin och elektrisiten i hjärnan släcker ner. Kanske bor den redan i oss. Väntar på sitt ögonblick att stå på scenen? Allt jag vet är att jag gärna låter den vänta. I många år. Det finns andra, kanske mindre viktiga tankar att tänka. Men jag nöjer mig med dem än så länge.

Kommentarer
Postat av: Olivia Lindström

Jag har en utlottning i min blogg som gäller en Face Cleaning Gel från Apivita. Jag hoppas att du vill vara med, det är helt gratis!



http://olivialindstrom.wordpress.com/2010/01/03/utlottning/



/Olivia Lindström - En blogg om skönhet

2010-01-08 @ 01:56:43
URL: http://olivialindstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback