Medan katten sover

Jaha, så här långt kom jag. Städat badrummet och är nöjd med det. Resten, det där tvagandet av den egna kroppen avstannade liksom. Så jag får fylla mig med ny energi och liksom ta steget in själv under vattnet. Att saker och ting ska vara så förbaskat svårt. Det blir väl som vanligt att solen hinner gömma sig innan jag får tummen ur. Inte för att min tumme sitter i något överhuvudtaget, men man säger ju så. Om man vill vara lite folklig och festlig.

Kanske en stund i bädden ger mig erfoderlig kraft och lust att gå vidare med dagen? (lurade han sig själv).

Nä, det vore nog en dum idé. Visserligen är mitt liv och tillvaro full med mer eller mindre dumma idéer men det vore ju jättekorkat att kasta sig ut i dem när man vet att de lurar där framme. Det känns bättre att vara efterklok än föreklok. Så jag får väl bita huvudet av skam och bege mig alla långa tunga steg in till det rum jag har för att sköta hygien och annat nöje.

Så får det nog bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback