Funderingar på tronen

Jag sitter och funderar på om jag är galen eller bara tokig. Till slut kommer jag fram till att jag nog är mer tokig än galen. Psykoser ligger inte för mig. Mer neurotiker än psykotiker. Eller, nog inte psykotiker alls. Förtom när jag drömmer men då är ju alla psykotiska. Mer eller mindre.

Men tokig låter ju inte så illa. "Du är ju för tokig" kan man ju säga till någon och egentligen mena att personen är lite lagom sprallig och osvensk. Vad nu det betyder. Men oftast brukar det vara något bra. Sådan som damer säger när man skojsat till det. Tokig. Jo, men det är nog det jag är. Tokig.

Tokig som behöver dricka mig trött innnan jag klipper mig. Som kan tycka det är roligt att prata med olika röster och härma märkliga människor. Som gillar att var snabb i käften och mitt i upmärksamheten. Men samtidigt får panik när jag finner mig vara precis där.

Tokig eftersom jag får för mig att jag inte kan äta maten jag just gjort. Tokig för att jag inte kan koncentrera mig på en och samma sak längre än 10 minuter. Att titta på film för mig betyder att längta till reklamen så att jag kan gå ut i köket och tänka på något annat en stund.

Men annars är jag rätt nomal.

Bara lite tokig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback