Huru vår hjälte säger nej och finner sig vara en bättre människa.

Det slog mig just nu. Som en blixt från en molning himmel. Jag HAR kommit förbannat långt. För några dagar sedan pratade jag med min "chef", alltstå människan som ska lösa problemet när jag återkommer till arbete. Hon ville vi skulle träffas samma eftermiddag.

Jag sade nej. För att jag inte ville lämna hunden ensam ännu så länge, för att jag inte ville och för att jag fan har ett liv även om jag inte går till ett jobb just nu.

För 5 år sedan hade jag kommit springande, hatat mig själv ofantligt för att jag inte kan säga nej.

Men nu har jag lärt mig att det gör fan så mycket ondare att INTE säga nej än att säga vad man tycker.

Så hon fick vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback