Jordens timma. Skäms lite till.

Skäms igen kom jag på. Förra året raljerade jag å det grövsta om Earth hour. Hur vansinnigt löjligt det är och att man fan borde tänka lite oftare än en timma på året om det där. Jag sade att jag skulle tända vartenda lampa i huset och allt vad jag gormade om.

Men efter ett år har ljuset gått upp för mig. (Hahah, nu var jag lustig va). Det handlar ju om ett ställningstagande. Att visa andra, varandra. Att visa att det går att ta små, små, steg och göra något bra. Att väcka medvetande och att ta ansvar. Att göra något istället för inget.

Så nu är det släckt i mitt hem.

Ja, förutom datorn då. Och diskmaskinen går på för fullt.

Men ändå.

Lite har jag fattat.

Nästa år fattar jag mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback