Passus om nykterhet

Den bästa känslan jag kan tänka mig efter berusning av alkohol, jo, jag hymlar inte med att det är gott att vara tankad, är känslan av att vara nykter. Den slår allt. Precis allt. Att vakna och vara trött, att vakna och inte störtvakna och rusa ut i köket för att hälla i sig lite mer öl så att hjärtat slutar slå i tusen slag.

Att vakna och tänka att livet är skönt. Det är värt alla tankar man får slå bort för att komma dit. Livet som nykter är aldrig så gott som för en alkis. Andra tycker kanske att det är en smula enhenda och det blir det väl kanske i längden. Men för mig är det så underbart att känna sig stark och säker på sig själv och ha kroppen under kontroll.

Varför jag sedan sabbar allt det där med att dricka ibland? ja du. Jag håller på att forska i det där och kanske kan jag svara innan jag fyller 90 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback