Som han såg såg han ut

Vad skådar mitt norra öga? Troligen det samma som mitt södra. Slask och grått och saker som gör själen ledsen. Kall, våt luft och kanske borde man äta? Äter sakta men osäkert av mitt liv. Bit för bit tuggar jag i mig. Två färger, ingen att dyrka.

Vaknade med den där känslan av att inte vilja. Något. Alls. Stappla upp och försöka hitta tillbaka till tillvaron jag släppte igår. Men jag kommer ju inte ihåg igår. Så det var väl känslan jag släppte i september då. En känsla var det i alla fall. Som jag letar efter. I garderober och skåp, inom mig och i handfatet.

Kommer tillbaka. En comeback. Återigen på scenen. I strålkastarljuset. Mitt i modstopp. Ljudet i mig klingar högt och klart, hänför mig, berusar andra och förslår allt som hänt tidigare. Klappa din jävul. Klappa för det lever vi av.

Vi, både jag och mig, borde nog städa. Men borde bor inte här. Så det får vara som det är. Hunden tuggar på sitt plastben, katten på sig själv och jag tuggar inte alls. Dryck tuggar man inte. Man bara sväljer. Gång på gång. Oron i mig har skapat sig ett eget hem i ett av mina rum. Där sitter den och orerar. Skriker och gapar, kväljs av sig själv. Där får den gärna stanna. Jag tänker inte öppna den dörren. Snarare ska jag spika IGEN den. Igen.

 

Superblind
Superblind
Superblind

Sleep, sleep
Feel the deep
Get away from the death of it all
Don't you want to see what you could have won?

Bittersweet
Your defeat
Baby, I'm much sicker than you
All you are is colors and your colors run

Isn't it genius that you care tonight?
You just keep on doing all
Could only see the sense in being superblind
And just keep on keeping on

Oh, I can't help thinking 'bout me
Put a thought in for me
I'm the genius behind me
Maybe I shouldn't have said it
And here in the next century
What will they think when they think about me?

Here it is
What a lie
Say a prayer for the way it should be
We are people they don't believe
http://www.elyricsworld.com/superblind_lyrics_robbie_williams.html

Wish your mother
Wouldn't bother
Won't she just stay out of your mind
Where should they stay when you make them leave?

Isn't it genius that you care tonight?
You just keep on doing all
Could only see the sense in being superblind
And just keep on keeping on

Ohhhh, I can't help thinking 'bout me
Put a thought in for me
I'm the genius behind me
Maybe I shouldn't have said it
Here's to the next century
What will they think when they think about me?
I can't help thinking 'bout me
Won't you put a prayer in for me?
You could talk or think about me

It's like these rock know when we're dancing
We can pray our way out of this
You're like a new wave old romantic
Try to break a heart but get stuck on it

When you're superblind
Keep you out of mind
Cuz we all know
And we don't care
Oooh, oooh, oooh

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback